contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בהלומי קרב

    טיפול בהלם קרב

    הלם קרב הוא מושג שרבים מכירים כתגובת פוסט טראומה של חייל, שראה או חווה אירועים קשים בזמן מלחמה בשירותו הצבאי. הלם קרב הוא גם תגובת קרב ובשתי התצורות תוצאת פוסט הטראומה היא דומה. אחוזי הנפגעים מהלם קרב במלחמות הם יחסית נמוכים, אך יש לא מעט חיילים שלא מדווחים על כך שהם חווים הלם קרב ולכן הנתונים אינם מדויקים. בישראל יש המון הלומי קרב, והם מתמודדים עם התופעה וחיים איתה באופן יומיומי. התסמינים משתנים בין חייל לחייל, ובהתאם לאירוע שהם חוו או ראו. היציאה לאזרחות מפגישה אותם אומנם עם אירועים שונים שלא מתקשרים באופן ישיר למה שהם חוו, אך הרעשים, הריחות, המבטים והמילים יכולים להצית אצלם ברגע את פוסט הטראומה ובאמצע שום מקום הם יצטרכו להתמודד עם התופעה. טיפול בהלומי קרב הוא הכרחי בקרב חיילים שסוחבים על גבם אירועים שהם ראו וחוו. הם זקוקים לו כדי להמשיך לחיות בצורה אחרת ומחוץ לצבא ולדעת להתאים את עצמם לאזרחות. בית רוח ים מלווה חיילים שסיימו את שירותם הצבאי ומתמודדים עם הלם קרב. יחד עם פסיכיאטר ואנשי מקצוע נוספים, הם מקיפים אותם בכלים ומענים מקצועיים כדי לסייע להם לעבור את שלב פוסט הטראומה בנועם וברוגע.

    הסיבות להתחיל טיפול בהלומי קרב

    יש כל כך הרבה תסמינים שחיילים שראו או חוו אירוע טראומתי ומלחמתי ירגישו, כל חייל חווה את התופעה של הלם קרב בצורה שונה, אך לרובם התסמינים יופיעו בשלב כזה או אחר בחיים. התסמינים יכולים להופיע בשלבים הראשונים בגוף ויהיה ניתן להרגיש אותם תוך כדי מאמץ פיזי. כמו עלייה במדרגות, עשיית ספורט או כל מאמץ שאתם יכולים להרגיש בו מותשים. התסמין הנוסף הוא חוסר שינה, ערנות יתר, מחשבות וזיכרונות בלתי פוסקים. כל אלו יכולים למנוע מהחייל להמשיך בשגרת חייו כמו כל אדם רגיל, ובכדי למנוע את החמרה במצב, מומלץ לשקול טיפול בהלומי קרב.

    טיפול בהלומי קרב: סימנים שצריך לשים עליהם דגש

    מלבד התסמינים שצוינו, יש תסמינים נוספים וקריטיים כמו, תחושת רעב מאוד גדולה, פתאום חם ופתאום קר מאוד, חוסר באנרגיה ובמוטיבציה, רצון להיות לבד, לבכות, להסתגר בתוך החדר ותסמינים נוספים שיכולים להתבטא בצורה כזו או אחרת אצל החיילים שחווים פוסט טראומה וזקוקים לטיפול בהלומי קרב. אל תחששו לבקש עזרה, זה מציל חיים.

    לסיכום, בית רוח ים מעניקים להלומי קרב מענה מקיף ומקצועי המון שנים, ויחד עם הניסיון שהם צברו עם השנים, הם יכולים להתאים לכל מטופל את הטיפול המתאים לו.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      מה חשוב לדעת בשביל לטפל נכון בהלומי קרב

      אירועים מלחמתיים משאירים אחריהם במקרים רבים טראומות. הלום קרב הוא אדם שסובל מהפרעת דחק פוסט טראומתית. הקשיים מופיעים זמן מה לאחר החזרה לשגרה. טיפול בהלומי קרב מתחיל באבחון מקצועי שמתבצע על ידי פסיכיאטר. השלב הבא יהיה בניית תכנית טיפול שתואמת את המצב הנפשי, הסיטואציה ואורח החיים. בית מאזן רוח-ים מציע להלומי קרב מסגרת טיפולית תומכת ומקצועית. הצוות של בית רוח-ים מתמחה בשיקום בקהילה של פגועי נפש, חייגו לקבלת פרטים נוספים אודות הבית ותכניות הטיפול.

      מתי נדרש טיפול בהלומי קרב?

      הלום קרב סובל ממחשבות טורדניות חוזרות שמתבטאות בסיוטים במהלך הלילה, חלומות בהקיץ ועוד. הלומי קרב חווים שוב ושוב את שדה הקרב ומתקשים לתפקד. על מנת שלא לחוות שוב את האירועים הקשים, הלום קרב נמנע מכל פעולה שעלולה לעורר את הזיכרונות הקשים. כך למשל, הלומי קרב נמנעים מכל קשר עם חבריהם ליחידה, מתרחקים מרעשים חזקים ונרתעים ממראות מסוימים. כאשר על אף הניסיון להתרחק הלום הקרב בכל זאת נחשף לגורם שמחזיר אותו אל שדה הקרב, התגובה היא דופק מהיר, הזעה, לחץ דם גבוה. טיפול בהלומי קרב נדרש במטרה לאפשר תפקוד תקין וניהול חיי שגרה ללא חשש. מיד כאשר אתם מזהים פגיעה באיכות החיים שלכם או של אדם קרוב כדאי לפנות לקבלת טיפול.

      איך מטפלים בהלומי קרב?

      טיפול בהלומי קרב ניתן בצורה הטובה ביותר על ידי צוות רב תחומי כאשר הדגש הוא על טיפול קוגניטיבי התנהגותי. במהלך הטיפול נבנית בעבור המטופל סביבה בטוחה, מוגנת ורגועה בה הוא משחזר את האירועים הקשים במטרה לעבד נכון את החוויה ולמנוע ממנה לעורר תגובות של חרדה והימנעות. טיפול בהלומי קרב דורש מעורבות של פסיכיאטר, במידת הצורך ילווה הטיפול גם במתן תרופות. שהייה בבית מאזן אידאלית בעבור הלומי קרב עם דגש על בית מאזן רגוע ונינוח. שיקום בקהילה מאפשר למטופל להתמקד בהחלמה ולחזור בהדרגה לחיי השגרה שלו. בית מאזן רוח-ים ידוע כמנוסה בטיפול בהלומי קרב. הצוות המקצועי של רוח-ים מסור, אמין ותומך, למען השקט הנפשי שלכם חייגו עוד היום אל בית רוח-ים להתייעצות.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support