contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בטראומה מורכבת

    טיפול בטראומה מורכבת ב"סניטי"

    היום יש לא מעט אנשים שמתמודדים עם טראומה מורכבת שנובעת לרוב מחשיפה לאירועים שמאיימים על מצבם הנפשי והפיזי שלהם. הטראומה כוללת תסמינים רבים, והם: זיכרונות מהעבר (נקרא גם פלשבקים), הפרעות שינה, סיוטי לילה, פחד לפגוש בפחדי עבר, אי חשיפה לשמש, רצון להישאר במיטה, להימנע ממפגשים חברתיים וכדומה. אך מה קורה שאותם אנשים שמתמודדים עם טראומה מורכבת נחשפים בפתאומיות למצבים טראומטיים שמזכירים להם את האירוע? הם מתמודדים עם הזיכרון שוב ושוב, וללא הפסקה ולכן המונח טראומה מורכבת הנקרא כך. כדי שיהיה אפשר להתמודד עם הטראומה ולהקל על התסמינים, כדאי לבדוק על טיפול בטראומה מורכבת. היום יש כל כך הרבה כלים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם המצב, אל תעבור את זה לבד. בית רוח ים יכול לתת לכם כלים מצוינים ומקצועיים להתמודד עם טראומה מורכבת ומסייע לכם לראות את הצד החיובי של החיים.

    אבחון לפני טיפול בטראומה מורכבת

    כדי שתוכלו להתחיל טיפול בטראומה מורכבת, אתם צריכים לעבור אבחון ראשוני ותשאול מלא, זאת כדי להתאים לכם את סוג הטיפול ולהבין את הגודל של הטראומה איתה אתם מתמודדים. הפרעות נפשיות מהסוג הזה, מטופלות לרוב בבתי החולים ובמסגרות השונות, ושם על ידי שאני מקצוע הם מצליחים לאבחן עבורכם את המצב הנפשי שאתם מתמודדים איתו ואף לתת לכם את הכלים המתאימים לכם במיוחד.

    סוגי טיפול בטראומה מורכבת

    יש מגוון סוגי טיפול בטראומה מורכבת שיכולים לסייע רבות לנפגעי טראומה הסובלים ממנה. התסמינים כאמור הם רבים, אך יש לכך שיטות טיפול שונות שמאפשרות לאנשים לשנות את דפוסי החשיבה, עוזרים להם לבסס את האמון בבני אדם ובאנשי מקצוע ועוד. חלק מהטיפולים הם: טיפול דיאלקטי התנהגותי שעוזר מאוד בהבנת הנפש ודרכי החשיבה והטיפול הנוסף שהומלץ הוא טיפול באמצעות תנועות עיניים.

    לסיכום, בית רוח ים מסייע שנים רבות לאנשים בכל הגילאים בלווי וטיפול בטראומה מורכבת מהסוג הזה, יחד עם הידע והניסיון שהם צברו עם השנים, הם נותנים מענה טיפולי ברמה הכי גבוהה שתכירו, ועוזרים לאנשים להתמודד עם מגוון משברים נפשיים שמשפיעים על חייהם והתפקוד היומיומי.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      טיפול בטראומה מורכבת שמקורה בילדות

      לפני טיפול בטראומה מורכבת חשוב להבין את מקורה. פסיכוטראומה היא תוצאה של חוויה של מתח חמור או אלימות הנעשית נגד אדם. זה יכול לשבש את ארגון הנפש ולהוביל למצבים גבוליים או קליניים, נוירוזות, מחלות פסיכוסומטיות. זה יכול להיות קשה לזהות ללא השתתפות של פסיכיאטר, מכיוון שהם מתבטאים ברמה הפיזיולוגית. הקורבנות השכיחים ביותר להתעללות פיזית או פסיכולוגית הם ילדים מכיוון שהם תלויים במבוגרים ואינם מסוגלים להגן על עצמם.

      כמו כן, בילדות מתרחשות הפסיכוטראומות המורכבות ביותר – והן בדרך כלל קשורות לאלימות במשפחה. הפסיכותרפיסטים טוענים כי ל-90% מהלקוחות יש בעיות בגלל טראומת ילדות. אלה שהכי קשה לתקן הם אלה שמערבים הזנחת ילדים. מחקרים מראים שילדים שעברו התעללות סובלים מחרדות, דיכאון, דימוי עצמי נמוך, תסמיני PTSD ונטיות אובדניות בעתיד, וההשלכות של התעללות רגשית שוות בהשפעה לאלו של פיזית ומינית או אפילו עולות עליה.

      מרכז רוח ים Sanity  מטפל, בין היתר, בטראומות מורכבות אצל ילדים ומבוגרים על ידי טכניקות טיפול מתקדמות תוך שילוב טיפול תרופתי במידה ויש צורך בכך. הפסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ומטפלים אלטרנטיביים משלבים כוחות במתן תמיכה לאדם במצב נפשי קשה שנזקק לכך והכל באווירה סבלנית והקשבה מתמדת לצרכים של המטופלים.

      טראומות ילדות אופייניות

       "אתה רק צרות" – עלבונות, הקנטות. הורים יכולים להמעיט בערכו בגלוי של ילד: להעליב, לקרוא בשמות, לקרוא להם חסרי ערך, ניתן לעשות את אותו הדבר בצורה פסיבית-אגרסיבית: באמצעות סרקזם וכינויים כביכול מתבדחים. יכול להתפתח לתסמונת של תלמיד מצוין או פרפקציוניזם. טיפול בטראומה מורכבת זו – הפסיכואנליזה, הטראומה מזוהה ונחווה מחדש.

      "בוא נעשה את זה אחר כך" – הזנחה. במקום לתקשר עם הילד, ההורים עובדים כל הזמן כדי לפרנס אותו. יש תחושה של בדידות, נטישה וחוסר אמון; רגשות אלו נשארים עם האדם בהמשך חייו. הוא אולי נכנס למערכת יחסים, אבל תחושת הנטישה הילדותית לא תלך לשום מקום. בניית מערכות יחסים הרמוניות משלך יכולה לעזור לך להתמודד עם הטראומה הזו.

      "ביחד למען הילד" -סביבה משפחתית לא נוחה. זה קורה במשפחות שבהן אנשים לא מרוצים אחד מהשני, אבל ממשיכים לחיות ביחד למען הילד, כשאין תקשורת בין ההורים ויש שנאה מוחלטת הילד מבחין בסבל זה ומקבל אות שמקור הרוע הוא הוא עצמו. אדם כזה יהיה סגור רגשית וקר, יחיה בתחושה שהוא בעיה עבור אנשים אחרים. הבינו שהחיים המשותפים הם בחירה של ההורים והילד אינו אחראי לכך!

      אם אתם מרגישים צורך לטפל בטראומות ילדות

      צרו אתנו קשר בטלפון 077-4446794 או שתגיעו לביקור אצלנו בכתובת רמת ים 77, הרצליה.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support