contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    שיטות טיפול בטראומה

    שיטות טיפול בטראומה נפשית

    אין אדם שלא פגש באירוע שהשאיר עליו חותם טראומטי לאורך חייו. האירוע היה כל כך חזק, שהוא מוצא את עצמו נמנע לעשות דברים מסוימים שמא יקרה דבר דומה פעם נוספת. המחשבה שזה עשוי לקרות שוב מעסיקה אותו ויחד איתה גם הפחדים להרגיש את האימה או את התחושה ההיא שהייתה קשה מנשוא ועד היום הוא נאלץ להתמודד איתה. אנשים ינסו לעשות הכל בכדי להשאיר את הטראומה מאחור, בשונה מבעיות אחרות, הם יעדיפו להרפות מתופעות הלוואי שהשאירה הטראומה במוחם ובגופם, וינסו לפנות לכל מיני שיטות טיפול בטראומה כדי להתגבר על המראות הקשים, הכאב הפיזי הבלתי נראה, המחשבות והזיכרונות הבלתי פוסקים, חוסר שינה, זיעת לילה, פעם חם ופעם קר. בית רוח ים פיתח תכנית בדיוק למקרי הטראומה איתם אנשים מתמודדים, הם מייעצים להם, מבצעים עבורם אבחון ונותנים להם טיפול מקיף, מקצועי, מכיל ותומך בעזרת אנשי צוות מנוסים ואיכותיים.

    זיהוי טראומה ושיטות טיפול בטראומה

    איך תזהו שחוויתם טראומה? יש לא מעט מקרים קשים שאנחנו חווים בחיים שלעיתים אנחנו מעלימים מהם עין. אלו יכולים להיות, תאונת דרכים קשה, אובדן של בן אדם קרוב, השתתפות במלחמה בזמן השירות הצבאי, הטרדה מינית, אלימות, פגיעה נרקיסיסטית ועוד. האירועים האלה בעבר היו דיי מושתקים ולכן היה קשה לאבחן שאתם חווים טראומה או לפחות הייתם חלק מסיטואציה שהשאירה על הגוף והנפש שלכם כאב עצום. טראומה נחשבת לאירוע קשה ואף מסכן חיים, היא סודקת את האמון של האדם באדם, את יכולת ההגנה שלו על עצמו, את האפשרות לראות איך נכון ואיך לא נכון להתנהג ובעיקר גורמת לאדם להיות כל כך אפתי לסביבה, לחברים, לבני המשפחה כך שהניתוק שנוצר בתוך הגוף משאיר אותם לבד. יש מגוון שיטות טיפול בטראומה שיכולות לעזור ולעודד את אלו שחוו בטראומה, להראות להם שאפשר לחיות אחרת עם הטיפול הנכון והמדויק עבורם.

    שיטות טיפול בטראומה: המוח והפרשנות שלו לטראומה

    מי שמפרש את הסיטואציה לטראומה הוא המוח. הוא דואג להשרות תחושת ביטחון כשהיא קורת ותחושת הגנה ופחד כשמדובר בטראומה. אנחנו כל הזמן מחפשים להרגיש בטוחים ומוגנים, אך ברגעי אימה ופחד, שהם למעשה טראומה, המוח יודע להפעיל אותנו כך שנצליח להתמודד בתוך הסיטואציה בהצלחה. שיטות טיפול בטראומה יכולות לחשוף בפניכם את התהליכים שהמוח עובר בעת מפגש עם טראומה, ותוך מתן כלים לסייע לכם להתמודד עם האירוע הטראומטי בזמן אמת.

    לסיכום, בית רוח ים מלווה לארוך השנים אנשים שחוו טראומה וסיטואציות קשות בחייהם, הוא עוטף אותם באנשי מקצוע רלוונטיים שיסייעו להם לזהות, להכיל ולהתמודד עם הטראומה.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      שיטות טיפול בטראומה – מנגנון התפתחות וסימפטומים

      במוח של יצורים חיים יש רשתות עצביות – זהו אוסף של תאי עצב (נוירונים) והחוטים המחברים ביניהם. החוטים האלה הם כמו חוטי חשמל, הם נושאים אות חשמלי – מתא אחד למשנהו. רשתות עצביות מקשרות חלקים שונים במוח המבצעים פונקציות מסוימות. בשל האינטראקציה המתואמת היטב של רשתות אלו, נוצרות תגובות מסוימות – בתגובה לאותות מסוימים המגיעים מבחוץ או נולדים בתוך אורגניזם חי. הודות לעבודתם נוצר זיכרון. אנרגיה נפשית נולדת ברשתות החשמליות הללו.

      בתקופה של טראומה נפשית חמורה הקשורה לאובדן של אדם אהוב, איום על החיים, חוויה של כל אירוע חירום, פעולות אלימות, ישנה התרגשות יתר של חלק כזה או אחר של רשת החשמל האחראי על החיים באירוע המסוים הזה . כתוצאה מעוררות יתר כזו, חלק מרשתות החשמל העמוסות מנותבות זמנית או נחסמות לחלוטין. בהקשר זה עלולה להתרחש אמנזיה – כאשר גם האירוע הטראומטי עצמו וגם המצב, הסביבה, נשכחים באופן חלקי או מלא. זאת בשל העובדה שרשת חשמל מנותקת או חסומה זמנית מפסיקה לפעול (כאילו היא "נשרף"). כתוצאה מכך, תפקודים מסוימים של הגוף עלולים ליפול או להיות מופרעים – פעילות מוטורית או חושית (מתפתחים פארזיס ושיתוק), דיבור, שמיעה ותפקודים נפשיים אחרים עלולים להיפגע. לפעמים מידע על אירועים מסוימים הקשורים לטראומה נפשית, להיפך, מופעל. זה יכול פתאום לפלוש לחייו של אדם בצורה של זיכרונות כואבים בלתי צפויים, סיוטים או הזיות. ייתכנו תקופות של פעילות מוגברת באזורי המוח האחראים על תפקודים מוטוריים, ואז מתפתחים עוויתות עוויתיות. על פי מנגנון זה נוצרות הפרעות היסטריות והפרעות פוסט טראומטיות.

      במרכז רוח ים Sanity מגוון רחב של שיטות טיפול בטראומה. ניתן לקבל טיפול תרופתי, טיפול פסיכוסוציאלי וטיפול בפוסט טראומה. הטיפולים מתבצעים על ידי מטפלים ומומחים מתחום הפסיכיאטריה מנוסים ובעלי וותק בטיפולי טראומה הוליסטיים.

      איך לשחזר את בריאותו הנפשית של אדם?

      ישנן שיטות טיפול בטראומה פסיכותרפיסטיות שעובדות עם הפרעות מהסוג הזה – ההשלכות המידיות וארוכות הטווח של טראומה נפשית. ובעיקר, אלו טכניקות היפנוטיות מתקדמות המאפשרות לא רק לזכור חוויה טראומטית, אלא גם לעבד אותה, ולשקם את העצבים שנפגעו מטראומה נפשית.

      אם אתם סובלים

      אל תתמהמהו! ככל שמתחילים פסיכותרפיה מוקדם יותר, כך יש לה יותר סיכויים להצלחה ולהחלמה מלאה של תפקוד לקוי.

      מעוניינים לדעת יותר פרטים – נשמח לענות לשאלותיכם. בקרו אותנו באתר ובמרכז רוח ים שנמצא בהרצליה.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support