contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בהפרעת אישיות

    post-thumbnail
    הפרעת אישיות נרקסיסטית

    טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית רבים מאיתנו פגשו בעבר או בהווה אנשים שאוהבים להיות...

    קראו עוד
    post-thumbnail
    הפרעת אישיות גבולית

    טיפול תרופתי בהפרעת אישיות גבולית אם לאחרונה אתם מרגישים שהערך העצמי שלכם חלש,...

    קראו עוד

    מטופלים ממליצים

    הילה

    הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות, כאשר ביתי עברה תקופה קשה. למזלי, מצאתי את סניטי בחיפוש באינטרנט, ושם קיבלתי מענה מקצועי וביתי קיבלה את העזרה לה הייתה זקוקה, תוך שמירה על יחס אישי ואווירה נעימה.

    אלעד

    פניתי אל רוח ים לאחר משבר נפשי חמור שעברתי ולא הצלחתי להתמודד איתו בעצמי, והם סייעו לי להתאזן ולחזור למוטב.

    אלמוג

    הגעתי לסניטי בעקבות אבחון בתחלואה כפולה, סבלתי מדיכאון והתמכרות לאלכוהול ולא ידעתי איך להתמודד עם החיים. הצוות במקום היה מדהים ועזר לי לבנות את עצמי מחדש.

    איך מטפלים בהפרעת אישיות?

    הפרעת אישיות, מכונה גם קטבים, פיצולים וקונפליקטים, מגיעה בהמון צורות, ואנשים הסובלים ממנה חווים תסמינים שונים שמלווים אותם לאורך כל שעות היום והלילה מבלי לדעת מה יש להם באמת ועם מה הם מתמודדים. חלק מהתסמינים שהם חווים הם לרוב נפשיים, למשל: תחושה של חוסר ערך, ערך עצמי נמוך, אי רצון להמשיך ולחיות, מחסור באנרגיה, כוח או מוטיבציה, יש רצון להיות לבד, להסתגר, תחושות של דיכאון, חרדה, דאגה והקרבה אין סופית כלפי אנשים שהם חשובים להם. התסמינים הללו יכולים להיות גם בבית הפרטי, כלפי המשפחה והילדים אך גם בעבודה, בקריירה, בלימודים ועוד. הפרעת אישיות פוגשת את כל סוגי האנשים, הם יכולים להיות מלומדים, הורים, רווקים, בזוגיות או קרייריסטים ולהתבלט כאשר הם ניצבים מול סיטואציות שמפגישות אותן עם ההפרעה שטמונה עמוק בתוך האישיות שלהם. טיפול בהפרעת אישיות הוא לא פופולרי בקרב אנשים שסובלים ממנה,  חלק מאוד קטן מצליח לזהות את הסימפטומים ולגשת לטיפול. מי שכן מצליח, מגלה עולם חדש של אמון ותקווה. בית רוח ים מתאים בדיוק לשלבים הראשונים של האבחון ויכול לעזור לאנשים שחווים הפרעת אישיות להיחשף לכל התסמינים, לקבל לווי מלא מאנשי מקצוע שונים, וחשיפה לתוכן וכלים שיסייעו להם להתמודד בצורה טובה עם ההפרעה.

    מדוע כדאי להתחיל טיפול בהפרעת אישיות?

    מכיוון שאחוז המטופלים שמגיעים לטיפול בהפרעת אישיות הוא לא גבוה, מסיבות של חוסר מודעות למחלה או הבנה שהדברים שהם חווים הם שגרתיים וניתן להתמודד איתם לבד. חשוב להבין שהטיפול יכול לחשוף בפניכם תסמינים שלעולם לא הייתם חושבים שהם קשורים להפרעת אישיות, לדוגמה: קורה לכם שאתם לא מצליחים לסמוך על אנשים? שאתם מרגישים חרדת נטישה על ידי אנשים שהם קרובים לכם? שיש בכם פחד להיות חשופים ופתוחים מול אדם אחר שהכרתם וכי אתם לא מצליחים להאמין לסובבים אתכם, ולא רק, גם לאנשי מקצוע שמעוניינים לעזור לכם? במידה וכן, יכול להיות מאוד שאתם מתמודדים עם הפרעת אישיות.

    יתרונות טיפול בהפרעת אישיות

    אחרי שבחנתם את התסמינים והבנתם שיש סיכוי שאתם מתמודדים עם ההפרעה, מומלץ לפנות לטיפול בהפרעת אישיות, לאשש או לשלול את התסמינים ולבדוק עם מה אתם מתמודדים באמת. לסיכום, בית רוח ים נותן מענה טיפול וברמה גבוהה כבר המון שנים לאנשים שמתמודדים עם הפרעות נפשיות, ויחד עם הצוות המקצועי הם מעניקים טיפול פרטני לכל מטופל.

    מהי הפרעת אישיות ובאלו מקרים בדיוק חשוב לפנות מיד לטיפול?

    לכולנו יש תכונות אופי שלעתים מזיקות לנו או גורמות לנו לפספס הזדמנויות, הפרעת אישיות גבולית היא הרבה יותר מהתנהגות פזיזה או מצב רוח רע. אלו שסובלים מהפרעת התנהגות אינם מסוגלים לווסת את עצמם מבחינה רגשית. הם מגיבים באופן קיצוני שאינו תואם את המציאות. טיפול בהפרעת אישיות נחוץ במקרים בהם ההתנהגות הבעייתית מקשה על תפקוד יומיומי וגורמת סבל. חוששים שאתם או אדם קרוב סובלים מהפרעת אישיות? פנייה מהירה לאבחון וקבלת טיפול נדרשת. בית מאזן רוח ים מציע מענה מקצועי, מדויק ויעיל למטופל ולבני משפחתו. הטיפול בבית רוח ים ניתן באווירה נעימה, רגועה ותומכת במטרה לאפשר למטופל להתמקד אך ורק בהחלמה.

    מתי נדרש טיפול בהפרעת אישיות?

    הפרעת אישיות גבולית נחשבת נפוצה (1%-4% מהאוכלוסייה). אם אתם סובלים מהבעיה דעו שאנכם לבד. התסמינים של הפרעות האישיות הם קושי בוויסות רגשי, חוסר יציבות, חרדת נטישה, התנהגות אימפולסיבית, נטייה לפגיעה עצמית, תגובות אימפולסיביות. הגורם להתפתחות של ההפרעה הוא ככל הנראה גנטי וסביבתי. הפרעת אישיות צפויה ללוות את הסובלים ממנה במשך כל חייהם. הטיפול ניתן בשלב ראשון להקלה על התסמינים ובהמשך במטרה ללמד את המטופל כיצד לנהל את ההפרעה ולא לאפשר לה לפגוע באיכות החיים. אבחון של הפרעת אישיות גבולית ניתן על ידי פסיכיאטר על בסיס הצגת דפוס התנהגות קבוע שתואם את התסמינים.

    איך מטפלים בהפרעת אישיות?

    הטיפול בהפרעות אישיות נחשב מורכב אך קיימות היום מספר שיטות טיפול שמצליחות לשפר באופן משמעותי את איכות החיים. יש להקפיד לבחור במטפל מנוסה ומקצועי ובסביבה טיפולית תומכת ורגועה. טיפול בהפרעת אישיות מתבצעת באמצעות פסיכותרפיה, טיפול דיאלקטי DBT, טיפול בשיטת CBT, טיפול תרופתי. סימנים ראשונים לבעיה מופיעים לרוב כבר בשלבי ההתבגרות המוקדמת. טיפול בהפרעת אישיות ניתן ומומלץ מיד עם הופעת התסמינים. דרגת החומרה של ההפרעה אינה אחידה, יהיו מקרים עם תסמינים קלים לצד מקרים עם תסמינים פסיכוטיים שידרשו אשפוז וטיפול ממושך. אם אתם או אדם קרוב סובלים מהפרעת אישיות או נמצאים בתהליך של אבחון – אל תתמודדו לבד, חייגו עכשיו אל בית מאזן רוח ים.

    ×

    שיחת ווטסאפ

    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support