contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בחרדה CBT

    קורה לכם שאתם מרגישים פתאום דפיקות לב מואצות, תחושה שאין לכם אוויר ומחנק אמיתי? אלו תסמיני חרדה מובהקים שרבים מהנשים והגברים חווים לאורך כל שעות היום. התסמינים האלה גורמים להם לצאת החוצה, לנשום אוויר, לנסות בכל הכוח שזה יעבור, אך לפעמים לא משנה איזו פעולה הם יעשו, שום דבר לא עוזר להם. ככה עם הזמן הם מדחיקים, משנים מחשבות ומרגיעים את התחושות הגופניות שהם הרגישו, וממשיכים הלאה מבלי להתמודד עם התקף החרדה שהם חוו. לרוב הם יחשבו שאין מקום לדאגה, שהכל בסדר ושזה קורה לכל אדם. אך מה קורה כשזה פוגש אותם שוב ושוב ובמקומות שהם לא האמינו או ציפו? ובדרגות כל כך גבוהות שלעיתים קשה מאוד לעצור את ההתקף דרך חשיבה על נושא אחר? התקף חרדה מצריך טיפול בחרדה CBT. אי אפשר להתעלם או לברוח ממנו ובטח שלא לשלוט בו. בית רוח ים מאמינים שיש דרך להתמודד עם התקפי חרדה, ובאמצעות הצוותים המקצועיים, הלווי והכלים שהם נותנים תחת חסותם, הם עוזרים למטופלים לראות את הסיבה האמיתית שגורמת לתופעה להתפרץ.

    איך מתבצע טיפול בחרדה CBT?

    טיפול בחרדה CBT נחשב לטיפול קצר טווח ולא ארוך כמו תהליך פסיכולוגי. לאורך הטיפול יהיה אפשר להציף את כל המחשבות, הטראומות, הדאגות הממשיות והלא ממשיות ויחד עם המטופל, יהיה אפשר להבין את הפרשנויות השונות שהוא נותן לסיטואציות ואיך דרך ההתמודדות שהוא בוחר בה, יכולה להוביל להתקף חרדה או למנוע את התקף החרדה. הטיפול דרך CBT עוזר לאנשים לראות איך הם מפרשים סיטואציות באופן שלילי, ולא בהכרח באופן חיובי, הוא מלמד אותם כלים לראות את המציאות כמו שהיא ולהתמודד איתה, לא לברוח ממנה.

    טיפול בחרדה CBT: איך מתפתחת החרדה?

    חרדה והתקפי חרדה, בניהם יש גם מאפיינים של פאניקה, הפרעה טורדנית, פוביה וכדומה, שנולדות מכל מיני קונפליקטים נפשיים להם אנחנו לעיתים מודעים, אך לרוב אין מודעות כלל. טיפול בחרדה CBT עוזר לאנשים לזהות את הסיבות, להבין ממה הן נובעות ולהתאים טיפול מתאים להמשך.

    לסיכום, בית רוח ים חרטו על דגלם לאורך השנים לתת מענה ברמה המקצועית והגבוהה ביותר לאנשים שמתמודדים עם חרדה ומשברים נפשיים ולעזור להם לתפקד, ולחיות את החיים בצורה בריאה ותקינה.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      טיפול בחרדות CBT

      טיפול באמצעות CBT נחשב לקצר מועד, ממוקד, פרקטי ונותן כלים מהותיים להתמודדויות שונות וקשיים. רבים מבצעים אותו מכיוון שהם מעוניינים להגיע לתוצאות מהירות למצבם הנפשי וההתנהגותי. הוא מבוסס על יכולת החשיבה והמחשבה על אירועים טראומטיים שעבר המטופל בחייו, בהווה או בעתיד ומצליחים לעזור לו למצוא את ההבדל בין מה שקרה לבין המציאות הנוכחית. למעשה, כל מקרה שנחווה בחיינו מייצר אצלנו במוח, בגוף ובנפש תגובה. היא יכולה להיות רגשית כמו: בכי, עצב, תסכול, חרדה, דיכאון, בלבול, כאב ותחושת בדידות. אך גם תגובה פיזית, שהן למעשה תופעות לוואי של התחושות הרגשיות, למשל: בעיות שינה, בריחת שתן, כאבי שרירים, מפרקים, דפיקות לב מואצות, חוסר באוויר ועוד. התגובות הרגשיות והפיזיות מובילות לתהליך פוסט טראומטי קשה, שמצריך טיפול ממוקד בכל הפרעה והפרעה, טיפול בחרדות CBT יכול לפתור במידה את בעיית החרדה ואת השלכותיה ולסייע למטופל להבין איך ניתן למזער את רמת הכאב. בית רוח ים מעניקים טיפול מקיף לאנשים שסובלים מחרדה. הטיפול הוא רגשי, באווירה שלווה ורגועה, מול חוף הים. דבר שעשוי לסייע מאוד בתהליך ההתקדמות של המטופל.

      מטרת הטיפול בחרדות CBT

      טיפול ב-CBT נודע בעיקר במצב הקוגניטיבי וההתנהגותי של האדם הסובל מפוסט טראומה. המטרה של הטיפול בחרדות CBT הוא ללמד את המטופל להתמודד עם המצבים הקשים והמאיימים שהוא חווה במחשבותיו. תוך זמן קצר הוא יוכל לחיות לצד הקשיים שהוא סובל מהם ואף להצליח לחיות איתם. הטיפול ב-CBT לא מתעסק בשאלות מדוע פרצה החרדה? אלא במתן פתרון לבעיית הפחד, החרדה, החששות, אי השקט, האובססיה – טיפול מאוד נקודתי, מקצועי ואפקטיבי.

      מי יכול להגיע לטיפול?

      הטיפול בחרדות CBT יכול להתאים יותר לאנשים שמתמודדים עם בעיית החרדה. כמובן שלא רק, וכי מדובר בטיפול שמתקשר להיבטים התנהגותיים וקוגניטיביים שונים. כמו: פחד מטיסות, מהליכה ברחוב חשוך, מנהיגה, נסיעה בתחבורה ציבורית, מגבהים ועוד. אך לא רק פחד, אלא גם אנשים שמרגישים חסרי ביטחון מול עצמם ומול הסביבה שלהם, תסמיני פוסט טראומה, קושי בלשלוט בהתקפי זעם וכעסים והפרעות התנהגותיות שונות. לסיכום, בית רוח ים בעלי ניסיון רב בטיפול ב-CBT עבור אנשים שמתמודדים עם חרדה ומצבים נפשיים נוספים. הם דואגים ליחס אישי, רגיש ומתאים אישית לכל מטופל.

      איך להתמודד עם חרדות? האם יש טיפול שעוזר?

      היום אנחנו חיים בעולם שמשתנה בקצב תזזיתי, ולאנושות פשוט אין זמן להסתגל לשינויים המתמשכים. החדשות מופגזות בסערה מדאיגה, אנשים נוטים יותר להתמודד עם תוקפנות הן בעבודה והן ברחוב.

      נראה שעיתונאים בטלוויזיה מתחרים על הזכות לספק לצופים חדשות מחרידות. ואם תוסיפו לזה בעיות בעבודה עם עמיתים ופירוק בית עם אנשים אהובים, אז לפחות מובטחת לכם הפרעת חרדה.

      ולכן מומלץ לפנות לפסיכולוג לעבור טיפול חרדה cbt, ב"סינטי" ניתן לקבל טיפולים מכל סוגים ולהנות מאווירה שקטה שבדיוק מתאימה למצב כאשר אתם נמצאים בחרדה, היום קשה לקרוא לזה אופנה, אלא זה באמת הכרחי כשאתה לא מסוגל להתמודד עם המצב או ההשלכות שלו.

      כאן יש לך פסיכואנליזה, וטיפול בגשטלט, וטיפול גופני, ואומנות, וטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מה לבחור? הכל תלוי במטרות וברצונות שלך.

      המומחים ב"סינטי" יתנו לך כל הכלים כדי שתוכל:

      • להתמודד עם בעיות עכשוויות ודוחקות;
      • להשתמש בטכניקה עם יעילות מוכחת;

      בקליניקה שלנו תגיעו לתוצאות מהירות במספר קטן של פגישות;

      תדעו לא רק לחשוב, אלא גם לגבש את המיומנויות הנרכשות על ידי התנהגות.

      מהו טיפול חרדה cbt וכיצד הוא עובד?

      מייסד הטיפול הקוגניטיבי הוא פרופסור אמריקאי באוניברסיטת פנסילבניה, הפסיכותרפיסט אהרון בק. CBT ראשי תיבות של טיפול קוגניטיבי והתנהגותי. בק מסתמך על ארבע עמדות תיאורטיות:

      המציאות הנתפסת על ידי אדם בודד היא סובייקטיבית;

      מאחורי הרגשות, ההתנהגות והמניעים של אדם עומדות מחשבות;

      לא כל המחשבות האוטומטיות הן רציונליות, רבות מהן אינן מסתגלות ומובילות לתוצאות לא רצויות;

      ניתן לזהות מחשבות אוטומטיות על ידי יצירה מחדש נפשית של המצב ושאלה את עצמי מה אני חושב באותו הרגע.

      שמתם לב פעם שאותם אירועים מעוררים רגשות שונים אצל אנשים שונים? חברה אחת, לאחר שנכשלה בבחינה, תוותר על הכל ותלך לדיסקו, והשנייה תתעצבן, תסגור בחדרה ותרחם על עצמה ותבכה בשקט. למה זה קורה?

      וזה קורה כי המציאות עצמה שונה מהאופן שבו אנו תופסים אותה. ככה אנחנו חושבים על זה. המוח הוא השולט הן ברגשות שלנו והן בהתנהגות שלנו.

      לקביעת תור לקבלת יועץ מהמומחים שלנו תשאירו לנו פרטים באתר או צרו קשר בטלפון.

      חרדות מפריעות לחיים נורמליים? איך מתגברים?

      במצבי חיים קשים, אנשים מודרניים הפסיקו להירתע מליצור קשר עם פסיכולוג או פסיכיאטר. לעתים קרובות, מומחה מציע להבין את הסיבות לבעיות, תסכולים או פחדים באמצעות תרגילים קוגניטיביים התנהגותיים. ב"סניטי" המומחים שלנו מציעים טיפולים שכוללים מעקב פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ורגשי. אני מאמינים שיותר קל להגיע לתוצאות רצויות באווירה של שקט ושלווה, המקום שלנו יחליף לכם את המחלקה הפסיכיאטרית ויענה על כל הצרכים.

      עקרונות בסיסיים

      פסיכולוגים מבטיחים שלעתים קרובות מקור הבעיות טמון באדם עצמו, בחשיבתו ובאמונותיו. מהילדות המוקדמת אנו מבינים את כללי ההתנהגות בחברה, לומדים להבין מה טוב ומה רע, רוכשים הרגלים – בריאים ומזיקים, המפריעים לקיום הרמוניה נפשית.

      בפסיכולוגיה, קוגניציה היא היכולת של אדם להגיב למתרחש סביבו בהתאם לאמונותיו. כאשר אנו חווים קשיים, אנו חווים פחד, חוסר אונים, כעס. התגובות השליליות הללו הן ה"הרגל" שלנו לתפוס אירועים מטרידים בצורה זו. ועמדות כאלה עלולות לגרום לנו לבצע מעשים פזיזים, לתקשר בצורה לא מספקת עם אחרים ולבהל. פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית היא המסייעת בזיהוי טעויות אלו בחשיבה ובהתנהגות, ותרגילים מיוחדים מעודדים לסרב לתפוס אירועים בצורה מעוותת, מתוך הרגל, מלמדים אותו להסתכל על בעיה מעמדה חדשה ולהתמודד בקלות עם קשיים

      מטרות של תרגילים קוגניטיביים התנהגותיים

      טיפול בחרדות הוא די פופולרי, ונמצא כבר זמן רב בשימוש מוצלח על ידי מומחים לא רק למניעה ותיקון של הפרעות נפשיות, אלא גם כשיטה שיכולה לשנות חשיבה והתנהגות לשיטה רציונלית ושימושית יותר. המטפל מלמד את המטופל טכניקות ותרגילים ש שיתנו לו:

      כוון לזהות מחשבות שליליות ומטרידות

      לעזור לתקן סטריאוטיפים וגישות פנימיות

      לקדם חשיבה ואורח חיים בריאים חדשים

      ללמוד להגיב נכון לגירויים חיצוניים ולשלוט ברגשותיהם

      ליצור התנהגות המאשרת חיים

      אם מטופל ישתמש בטכניקות שהמומחים מביאים לו באופן קבוע, עם הזמן אוכל להתגבר עם כל המצבים המלחיצים שהוא נכנס בהן. מאוד חשוב להקשיב למומחים וליישם את הטכניקות בדיוק כמו שהם נותנים אותם.

      ללמוד, לפתח פעילות מנטלית ומוטורית.

      אם אתם מרגישים חסרי אונים ונכנסים למצבים של פאניקה וחרדה, תפנו למרכז שלנו ונעזור לכם.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support