contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    הפרעת אישיות נרקסיסטית

    טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית

    רבים מאיתנו פגשו בעבר או בהווה אנשים שאוהבים להיות במרכז העניינים. אלו יכולים להיות מהאנשים הכי קרובים אלינו כמו, הורים, בני משפחה קרובה ורחוקה, בני או בנות זוג ואלו יכולים להיות גם עמיתים ממקום העבודה, המנהל או המנהלת, החברה לעבודה, חברה ללימודים, מרצה, מתרגל וכדומה. חלק מהמאפיינים של אנשים שסובלים מהפרעה נרקיסיסטית, אוהבים לדבר על עצמם ורק על עצמם, ויש איזו תחושה שכל העולם סובב סביבם. אך איפה עובר הגבול בין התנהגות טבעית לבין הפרעת אישיות נרקיסיסטית? אם אתם חוששים שיש לכם חלק מהמאפיינים, ואתם מעוניינים לבדוק האם גם אתם סובלים מזה, כדאי לפנות לטיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית ולברר את הסימנים לעומק. בית רוח ים מסייעים לאנשים שמעוניינים לברר האם גם הם סובלים מההפרעה ולאחר אבחון מדויק, הם יכולים גם לתת להם כלים, טיפול פסיכולוגי או תרופתי בצמוד לפסיכיאטר מקצועי.

    הסימנים העמוקים שמובילים לטיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית

    הפרעת אישיות נרקיסיסטית יכולה להתבטא בכמה תצורות ומאפיינים אישיותיים והתנהגותיים שונים. הסימנים שיעזרו לכם לזהות את ההפרעה אצלכם יהיו לרוב: שחצנות, יהירות, רצון בתשומת לב, אהבה עצמית גדולה, תחושה שאתם מסוגלים להשיג הכל, אי רצון להתחייב לדברים, גם בזוגיות, נטייה לברוח בזמן מצוקה אמיתית או בזמן החלטה הרת גורל. אך מלבד זאת, יש גם את הצד הבריא, כשאדם אוהב ומעריך את עצמו ומסוגל לראות את היופי והטוב באנשים אחרים, הוא לא סובל מההפרעה. מכיוון שהוא מסוגל להביע אמפתיה כלפי הסביבה שלו. אדם שסובל מההפרעה לא יכול להיות אמפטי, אלא אדיש וחסר אכפתיות למצב והרצון של הסביבה. הטיפול הפרעות אישיות נרקיסיסטיות יכול לעזור לכם לאשש או לשלול האם אתם סובלים מהתופעה ולטפל בה במידת הצורך.

    טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית והפרעות נפשיות נוספות

    אלו שלא פונים לטיפול הפרעות אישיות נרקיסיסטיות בזמן, עשויים לעורר ולפתח הפרעות נפשיות נוספות כמו: התקפי חרדה, דיכאונות, הפרעות אכילה, ניסיונות להתאבד, רצון ותלות בשימוש בחומרים ממכרים וכדומה. כדי שתוכלו למנוע את התפרצות ההפרעות הנפשיות הנוספות, מומלץ לפנות לטיפול בהקדם.

    לסיכום, בית רוח ים מלווה לאורך השנים מטופלים רבים שחווים הפרעות אישיות נרקיסיסטיות ויחד עם הניסיון שהם צברו, הם יוכלו לתת לכם מענים לכל הצרכים שלכם.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      הטיפול הכי יעיל לאישיות נרקיסיסטית

      באופן טבעי יש לכולנו רגעים בהם אנו מרוכזים רק בעצמנו לצד רגעים בהם אנו מתרכזים באחרים. חשוב להבהיר תחילה שלא כל אדם שאוהב לדבר על עצמו הוא בעל אישיות נרקיסיסטית. הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא מצב בו האדם אינו מסוגל לראות צרכים או רגשות של אף אחד פרט לעצמו, מגדיר לעצמו חשיבות עצמית מופרזת ואינו מסוגל לגלות אמפתיה כלפי אחרים. אם אתם או אדם קרוב בעלי אישיות נרקיסיסטית כדאי שתדעו שאפשר לטפל בבעיה. בית רוח ים מציע תכנית טיפולית בהתאמה אישית לכל מטופל, הטיפול ניתן על ידי צוות מקצועי עם ניסיון רב בטיפול בהפרעות אישיות נרקיסיסטית.

      מהי הפרעת אישיות נרקיסיסטית ואיך מזהים אותה?

      אם אתם חושדים שאתם או אדם קרוב סובלים מהבעיה כדאי לפנות בהקדם אל מטפל מנוסה. הפרעת אישיות נרקיסיסטית ניתנת לאבחנה. תכנית טיפולית בהתאמה אישית תביא לשיפור משמעותי בכל תחומי החיים. הטיפול הנכון יצליח לשקם מערכות יחסים בכל התחומים. אישיות נרקיסיסטית היא מצב קיצוני בו האדם מפריז בערך העצמי שלו וזקוק לחיזוקים חיוביים רבים מהסביבה. טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית נועד למנוע מצב בו האדם רומס את הסובבים אותו במטרה לרומם ולהאדיר את עצמו. מאפיין נוסף של הבעיה הוא קושי משמעותי לגלות אמפתיה כלפי הכלל עם דגש על אנשים קרובים ואהובים.

      אדם נרקיסיסט מציב את עצמו במרכז מתוך אמונה שהעולם כולו סובב סביבו. הוא חש תחושת עליונות כלפי אחרים ומאמין שיש לו זכות לזכויות יתר. זיהוי מצב בו נדרש טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית יהיה לעתים פשוט ובמקרים אחרים מאתגר. ייתכן מצב בו אדם עם אישיות נרקיסיסטית יהיה כריזמטי, מוכשר ומוקף חברים. ההפרעה מתעוררת לרוב כבר בבגרות המוקדמת ומשפיעה על היכולת לבנות קשר זוגי, לנהל מערכות יחסים, לבנות קריירה.

      מדוע חשוב לטפל באישיות נרקיסיסטית?

      טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית נדרש היות וההפרעה אינה נעלמת או דועכת עם השנים. ללא טיפול מקצועי הפגיעה באיכות החיים צפויה להיות ממושכת ומשמעותית. הצעד הראשון לקראת טיפול נכון בכל הפרעת אישיות הוא אבחון מקצועי. רק לאחר השלמת האבחון ניתן יהיה לבנות תכנית טיפול אפקטיבית. זקוקים לתכנית טיפולית תומכת ויעילה? הצוות המקצועי של קבוצת רוח ים זמין בעבורכם.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support