contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    בריאות הנפש והגוף

    יש קשר הדוק בין בריאות הנפש והגוף, ומחקרים מוכיחים את זה. איך אנחנו יודעים שמה שאנחנו מרגישים משפיע באופן אוטומטי על הנפש והמצב הגופני שלנו? יש המון פרמטרים שאי אפשר לפספס. היום אנשים רבים שוקעים במחשבות טורדניות לאורך כל שעות היום, המחשבות הללו יכולות להיות אמיתיות וחלקן הן דמיונות ומצבים שבכלל לא התרחשו. ההשקעה בחשיבה מצריכה מאיתנו אנרגיות ואותן אנרגיות מובילות את הפעילות של מערכת העצבים, הגוף עובד שעות נוספות וכן גם מערכת החיסון. הרגשות שנלווים לתהליך המחשבות הן רבות וכוללות גם מתחים, לחצים נפשיים, תשוקה ואף שמחה. כולם יכולים להשפיע על בריאות הגוף שלנו, כך שאם לפעמים אתם מוצאים את עצמכם חושבים על דבר שמטריד אתכם וקמים בבוקר קצת יותר חלשים מבדרך כלל, אתם יכולים להבין שמשהו נפשי קרה, משהו שמעסיק אתכם ולא פתרתם אותו. כדי שתוכלו להגיע לאיזון בין הנפש לגוף, מומלץ לבדוק על מסגרת שבה ניתן לקבל טיפול מקיף ולווי ולהרפות מהמחשבות, הרגשות והלחצים ולווסת את התחושות. סניטי – מבית רוח ים מתאים בדיוק למצבים הללו, ומאפשר לכם מקום מצוין לפרוק, לדבר על מה שאתם מרגישים, חושבים ומתלבטים לגביהם, ותוך כדי השחרור, להגיע למסקנות שישנו את חייכם ובהלימה גם את בריאותכם.

    אל תזניחו ותשקיעו בבריאות הנפש והגוף

    כמה פעמים הרגשתם צורך פנימי לפנות לעזרה נפשית אך החלטתם ברגע האחרון לוותר? יש לא מעט נשים וגברים שמחליטים לקחת אחריות על המצב הבריאותי שלהם, ולנסות לטפל בו לבד. לרוב הם חושבים שזה אפשרי, שכל מה שהם עוללו לעצמם ניתן לפתור. אך לא תמיד החשיבה הזו נכונה, מועילה ומקדמת אותם למצב בריאות הנפש והגוף. לכן, ההמלצה היא לא לוותר על עצמכם. ברגע שאתם מרגישים תחושת לחץ גבוהה, דפיקות לב מואצות, מחשבות שמטרידות אתכם ואתם לא מצליחים לעצור, זוהי לא בושה לפנות לעזרה מקצועית ולקבל מענה מלא למצב שלכם.

    טיפול הוא הפתרון

    כדי שתוכלו להניב את התוצאה הטובה ביותר מטיפול בריאות הנפש והגוף, אתם צריכים להגיע למסגרת מוכנים, להתמסר לתהליך ולהבין שממנו תצאו מחוזקים ובריאים יותר.

    לסיכום, סניטי – מבית רוח ים מעניקים לאורך השנים מענה מקצועי ומלא בתחום בריאות הנפש, ונותנים כלים, טיפול תרופתי ויחס אישי לכל מטופל.

    בריאות הנפש בישראל

    המון אנשים בישראל מדווחים כי הם מעוניינים בקבלת עזרה נפשית וטיפולית בעקבות הלחצים הרבים שהם חווים באופן יום יומי. עקב העומסים הרבים בבתי החולים הפסיכיאטריים, המדינה מתקשה למצוא לכל האנשים מקום ומענה. בעקבות המחסור הרב של מקום טיפולי וכן, גם בקרב אנשי צוות, הוקם בית מאזן שהפך למסגרת חלופית נהדרת לאנשים שמעוניינים לקבל מענה וטיפול נפשי ורגשי מלא, יחד עם מעטפת כוללת של אנשי מקצוע בתחומים רבים. בריאות הנפש בישראל הולכת ומתפתחת, וככל שבתי החולים קורסים, כך נולדות מסגרות שונות שנותנות מענים מצוינים ולא פחות טובים משירותי המדינה. סניטי – מבית רוח ים הוקם בדיוק מהסיבות האלו, ונותן מענה מקיף, איכותי ומקצועי לאנשים שמעוניינים בלווי, בטיפול ובעזרה נפשית מכילה, אוהבת ותומכת.

    מצוקת בריאות הנפש בישראל בזמן מגפה

    ימי הקורונה הארוכים, הסגרים והחוקים החדשים שינו לתושבי מדינת ישראל את השגרה. וממקום רגוע ושליו, המגפה ערערה להם את הבסיס הכלכלי, הנפשי, המשפחתי, האישי והחברתי. כתוצאה מכך, רוב האנשים נקלעו למצבי לחץ קיצוניים, חרדות קיומיות, בעיות כלכליות, משפחתיות וכדומה, שגרמו להם לקרוס ולא לתפקד. בגלל שרבים מהאנשים הרגישו תופעות דומות בזמן המגפה, נולדה מצוקה בתחום בריאות הנפש בישראל, ומתוך כך התחילו מסגרות רבות לתת מענים בתחומים האלה ולא רק, גם מעטפת כוללת של נושאים נוספים, שיגרמו לאותם אנשים להשיב את הביטחון העצמי, האישי, הכלכלי והמשפחתי בחזרה.

    מתן מענה בזמן אמת

    ישנה חשיבות גדולה במתן מענה בזמן אמת לאנשים שזקוקים לתמיכה בתחום בריאות הנפש בישראל. ככל שדוחקים במחלות הרבות כגון, דיכאון, חרדה ולחץ, כך הסיכויים שהן יתפתחו לממדים גדולים יותר – גבוהים מתמיד. לכן, אנשים שזקוקים למענה בתחום הנפשי לא צריכים לחכות, אלא לקבל טיפול מידי ועכשיו כדי שיהיה ניתן לטפל במצוקה האמיתית בזמן המתאים ולא במצוקה גדולה יותר. ככל שמדחיקים במצב, כך מתפתחות בעיות אחרות, כמו: קושי להירדם, הפרעות אכילה, התקפי זעם וכדומה.

    לסיכום, סניטי – מבית רוח ים מעניק מענה לאנשים כבר המון שנים בתחום בריאות הנפש. שם הם מקבלים לווי ותמיכה נפשית ואישית לאחר שחוו אירועים טראומתית שגרמו להם להגיע למצבים שקשה להם מאוד להתמודד איתם לבד.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      טיפים להתמודדות עם משבר נפשי קשה

      מעת לעת כולנו מתמודדים עם משברים נפשיים קלים עד מורכבים. יהיו מקרים בהם המשבר יחלוף מעצמו בתוך זמן קצר לצד מקרים בהם נדרש טיפול אינטנסיבי לטובת שיקום וחזרה לשגרה. פנייה אל מרכז בריאות הנפש והגוף נחוצה מיד כאשר מזהים פגיעה ניכרת באיכות החיים של האדם. משברים נפשיים נגרמים מקשיים בזוגיות, בעיות פרנסה, טרגדיות, חשיפה לאירוע טראומטי, מחלה, פציעה, אורח חיים רווי מתח, נטייה גנטית למחלות נפש. אם אתם סובלים כעת ממצוקה נפשית דעו שאנכם לבד, טיפול נפשי הפך בשנים האחרונות לדבר שבשגרה. בית מאזן רוח-ים מציע חלופה לאשפוז פסיכיאטרי כך שניתן לקבל טיפול אינטנסיבי תחת השגחה גם מבלי להתאשפז במחלקה סגורה. אל בית רוח-ים מגיעים מטופלים שסובלים מפוסט טראומה, דיכאון, חרדות, אישיות נרקיסיסטית, תחלואה כפולה ועוד. כל הטיפולים ניתנים בבית רוח-ים באווירה רגועה ונינוחה.

      איך מתמודדים עם משבר בריאות הנפש והגוף?

      קיים קשר ישיר בין בריאות הנפש לבין בריאות הגוף. כאשר הנפש פגועה הדבר ילווה במקרים רבים גם בחולי פיזי. הצעד הראשון בדרך להקלה וקבלת סיוע מתחיל בפנייה ראשונה אל גורם מטפל. אם אתם חשים במצוקה נפשית שלכם או של אדם קרוב פנייה לקבלת עזרה תמנע את החמרת המצב. חוששים מאשפוז פסיכיאטרי? שהייה במחלקה פסיכיאטרית מעוררת אצל רובנו תחושות חרדה, חוסר אונים, בושה וגם פחד. חשוב שתדעו שקיימות היום חלופות לאשפוז פסיכיאטרי במתכונת של בית מאזן.

      חלופת אשפוז בית מאזן

      הסביבה הטיפולית והאווירה במחלקות פסיכיאטריות מעוררת רתיעה והתנגדות בקרב רוב המטופלים. חלופה של שהייה בבית מאזן מרגיעה את המטופל וגורמת לו להסכים לקבלת טיפול ולשתף פעולה עם הצוות. בית מאזן מציע טיפול נפשי בתנאי מגורים תחת השגחה. במהלך השהות בבית המאזן ניתנים טיפולים נפשיים באווירה רגועה ותומכת. צוות מומחה טיפולי בריאות הנפש והגוף מספק לכל מטופל מענה מלא. על המטופל להביע את הסכמתו לשהייה בבית המאזן ולקבלת הטיפול, אין אפשרות לטיפול בכפייה. חשוב לציין שלא בכל המקרים אפשר יהיה להחליף את האשפוז הפסיכיאטרי בשהייה בבית מאזן. לקבלת פרטים נוספים אודות בית מאזן רוח-ים ובדיקת התאמה צרו קשר.

      הדרך המהירה לטיפול בבעיות נפש בישראל

      ממש כמו מחלות של הגוף, גם מחלות נפש זקוקות לטיפול מקצועי, תרופות ותקופת החלמה. הפרעות נפש משבשות את היכולת לתפקד בשגרה. קיימים מקרים בהם הפגיעה בכושר התפקוד מועטה וזמנית בעוד במקרים אחרים הקשיים מגבילים באופן משמעותי את יכולת התפקוד. אבחון מדויק של ההפרעה הוא הצעד הראשון לקראת החלמה. סביבה תומכת ואוהדת מחזקת את תחושת הביטחון של נפגעי הנפש ומעניקה להם כוחות. הטיפול בהפרעות הנפש דורש מאמץ רב, המטופל נדרש להתמקד בהחלמה ולהתמסר לתכנית הטיפולית. בית מאזן רוח-ים הוא המקום בו נפגעי נפש נהנים ממעטפת טיפולית, סביבה רגועה, צוות מקצועי, פעילויות חברתיות, אווירה ביתית, חדרים נוחים ושיקום בקהילה.

      שירותי בריאות הנפש בישראל

      נפגעי נפש זכאים לקבל מענה טיפולי מקצועי במסגרת קופת חולים. קיימת זכאות לשירותי אבחון, ייעוץ וטיפול במסגרת סל הבריאות. תרופות פסיכיאטריות כלולות בסל הבריאות. הטיפול ניתן במתכונת אישית, משפחתית וקבוצתית. במקרים דחופים ניתן לפנות אל קווי חירום ואף להגיע אל חדר המיון של בית החולים הקרוב. מרכזי בריאות הנפש בישראל מספקים מענה מידי במקרים דחופים עם אופציה לטיפול במסגרת של אשפוז.

      מתי נדרש אשפוז פסיכיאטרי?

      המלצה לטיפול במסגרת של אשפוז ניתנת למטרת הסתכלות, בהנחיה של הפסיכיאטר האזורי, בהוראת בית המשפט, על פי חוק טיפול בנפגעי נפש. במקרים בהם הצוות המטבל סבור לאחר בדיקה שקיימת סכנה לפגיעה עצמית או לפגיעה באחרים – תתקבל המלצה על אשפוז. חלופה לאשפוז פסיכיאטרי קיימת במתכונת של בית מאזן. שירותי בריאות הנפש בישראל ניתנים גם במתכונת ציבורית וגם במתכונת פרטית.

      פנייה ראשונה לקבלת טיפול נפשי

      הפנייה לקבלת טיפול נפשי במסגרת קופת חולים אפשר לקבל מרופא המשפחה וגם מרופא מומחה. במקרים דחופים יש לפנות מיד לקבלת טיפול. היקף הטיפולים ניתן בהתאם לאבחנה ולמצב הנפשי. טיפולי בריאות הנפש בישראל ניתנים במרפאות בריאות נפש בפיסה ארצית (שייכות לקופות החולים), בבתי חולים ועל ידי רופאים מומחים פרטיים. זקוקים למסגרת טיפולית תומכת בעבור נפגע נפש? בית מאזן רוח-ים מבטיח מענה מדויק ומקצועי לכל מטופל. הטיפול בבית רוח-ים ניתן יחד עם השגחה כאשר המטופלים מתגוררים בבית ומתמקדים בהחלמה.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support