contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    הפרעה דו קוטבית אבחון

    הפרעה דו קוטבית אבחון

    יש המון מחלות היום שנחשבות לבלתי נראות. הן מתחוללות בגוף האדם באופן יומיומי וגורמות לסבל רב בקרב החולה בהן. אחת מבין המחלות הללו היא הפרעה דו קוטבית אבחון שלא ניתן לזהות אותה חיצונית או פיזית, וגם אם המטופל יעשה בדיקות דם הם לא יצליחו לזהות שום בעיה רפואית. לכן כדי שיהיה אפשר לאבחן את המחלה, ניתן לבדוק האם החולה מרגיש סימנים או האם יש היסטוריה משפחתית. יש גם מספר קריטריונים שעל פי הם הרופאים מצליחים לשער האם מדובר במחלה הזו או לא. אך ללא ספק התיאורים של האנשים שמגיעים עם תסמינים שונים הם אלו שעוזרים לאבחן את המחלה ויכולים לסייע להם בהמשך הטיפול בהם. אחת המסגרות המומלצות לטיפול ולווי מלא לאורך כל שלבי המחלה היא סניטי – מבית רוח ים  אליו מגיעים המון מטופלים שחוששים מהתפרצות של הפרעה דו קוטבית. שם הם נותנים להם מענה מלא, מסבירים להם את היקף התופעה, נותנים להם כלים חשובים לחיים ועוזרים להם לחיות יחד לצד המחלה.

    הסימנים הבולטים בהפרעה דו קוטבית אבחון

    כדי שתוכלו לדעת האם גם אתם סובלים מהפרעה דו קוטבית אבחון חשוב קודם כל שתכירו את התסמינים השונים שמתלווים למחלה. הם לא פיזיולוגיים אלא יותר נפשיים ולכן לרוב לא תוכלו לאשש את הסימנים דרך בדיקות דם או כל בדיקה רפואית אחרת. אחד מבין הסימנים המוכרים הוא: דיכאון. יש תחושה של הטלת ספק ביכולות שלנו, שאנחנו לא נצליח. המוח הופך לאיטי, מוטרד, חסר תקווה לגבי ההווה והעתיד, יש קושי בלהרגיש, לזוז, או לחשוב. הסימן הנוסף הוא מאניה. תחושה שכל הרעיונות רצים מהר בראש ויחד איתם נוצר המון בלבול וצלילות. קשה מאוד לעקוב אחרי התנודות האלו במוח וכתוצאה מכך יש בעיית זיכרון. שום דבר כמעט ולא מצחיק, יש המון פחד, עצבים, כעס ותחושה של סגירות וכליאה.

    אבחון הפרעה דו קוטבית – הסימן שידליק אצלכם נורה אדומה

    הפרעה דו קוטבית אבחון מגיעה בהרבה צורות ועם המון סימנים שונים. כשאחד מהם והקריטי ביותר הוא – רצון להתאבד. האדם זקוק לתשומת לב מידית מכל אדם אחר, אם מדובר באיש מקצוע, רופא, חבר או בן זוג.

    לסיכום, סניטי – מבית רוח ים וותיקים מאוד באבחון הפרעה דו קוטבית ונחשבת כחלופה מצוינת לאשפוזים פסיכיאטרים בבית החולים.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      איך מאבחנים ומטפלים הכי טוב בהפרעה דו קוטבית?

      שינויים קיצוניים במצב הרוח שכוללים מצבי דיכאון קשים ושיאים מאניים של התרגשות מוגדרים כהפרעה דו קוטבית. הסובלים מהפרעות דו קוטביות מתמודדים עם מצבי דיכאון קשים שהופכים ברגע למצב רוח אופורי של מאניה או מצב של עצבנות חריגה. השינויים המהירים במצב הרוח גורמים סבל רב גם לאדם עצמו וגם לסובבים אותו. בית מאזן רוח ים מציע לסובלים מהפרעה דו קוטבית (מאניה דיפרסיה) מסגרת טיפולית תומכת ומקצועית. בעבור כל מטופל בבית רוח-ים מורכבת תכנית טיפול אישית, האפשרות לקבל את כל הטיפול הדרוש במקום אחד מהווה יתרון גדול. בית מאזן רוח ים מהווה חלופה לאשפוז פסיכיאטרי.

      הפרעה דו קוטבית אבחון מהיר – איך עושים זאת?

      מצב של הפרעה דו קוטבית צפוי ללוות את המטופל במשך כל חייו. בעזרת אבחון וטיפול אפשר יהיה להקל באופן משמעותי על התסמינים אך לא להעלים לחלוטין את ההפרעה. תכנית הטיפול נועדה למתן את התסמינים וללמד את המטופל כיצד לנהל את השינויים במצב הרוח. הפרעה דו קוטבית אבחון מדויק נדרש לטובת בניית תכנית טיפול וקביעת סוג ההפרעה הדו קוטבית. המפתח לאבחון מהיר ומדויק הוא פנייה אל איש מקבוע בעל ניסיון. טיפול שניתן במסגרת תומכת ורגועה מאפשר למטופל להתמקד אך ורק בהחלמה ושיקום.

      מצבי מאניה בהפרעה דו קוטבית

      הפרעה דו קוטבית אבחון מדויק מגדיר את סוג המאניה במטרה לקבוע את שיטת הטיפול הנכונה ביותר. מאניה מוגדרת כמצב חמור יותר בהשוואה אל היפומאניה. המאניה היא זו שגורמת לקשיים במשמעותיים בכל תחומי החיים. במקרים מסוימים מאניה עשויה להביא לאבדן קשר עם המציאות עד צורך באשפוז פסיכיאטרי. התנהגות של מאניה והיפומאניה תכלול תחושת ביטחון עצמי מוגזמת, פעלתנות יתר, אופטימיות חריגה, צורך במעט שעות שינה, קשיי ריכוז, מחשבות רצות ללא שליטה, העדר שיקול דעת.

      מצבי דיכאון בהפרעה דו קוטבית

      לאחר המאניה שגורמת לתחושת אופטימיות חריגה וצובעת את המציאות בוורוד נוחת על המטופל ברגע דיכאון חמור. הדיכאון שמאפיין הפרעה דו קוטבית מלווה במצב רוח קודר, אבדן עניין בפעילויות, חוסר הנאה, הפרעות אכילה, הפרעות שינה, אי שקט, בעיות ריכוז, מחשבות אובדניות, תחושת חוסר ערך. סובלים מהפרעה דו קוטבית? המסגרת הטיפולית התומכת של בית מאזן רוח ים היא המקום בו תמצאו טיפול תומך ומקצועי עם השגחה צמודה באווירה ביתית ורגועה.

      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support