contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    חזרה לחיים פעילים ומשמעותיים עם תוכנית שיקום מותאמת

    אנשים הסובלים ממחלת נפש עשויים להזדקק לתמיכה בתחומים שונים בחייהם, כגון מקומות תעסוקה, בבית, במהלך אינטראקציות חברתיות ועוד. שיקום נפשי הוא סוג אחד של טיפול שיכול לסייע לאנשים אלה בשליטה בסימפטומים שלהם ובשיפור תפקודם. על ידי מתן מיומנויות רגשיות, קוגניטיביות וחברתיות ליחידים הדרושים כדי לחיות ולעבוד בצורה עצמאית ככל האפשר בקהילותיהם, שיקום פסיכו-סוציאלי שואף לשפר את חייהם של הסובלים ממחלות נפש. כאן בית מאזן רוח ים סניטי נכנסים לתמונה, ומספקים למטופלים את המקום הנכון לרכוש את המיומנויות הנדרשות.

    מטרות שיקום נפשי פסיכו-סוציאלי

    המטרות העיקריות של תכנית שיקום נפשי כוללות סיוע לאדם להרגיש:

    • העצמה: כל אדם צריך להאמין שהוא מסוגל לבסס את המטרות שלו ויש לו את החופש והסמכות לבצע אותן.
    • מלא תקווה: אנשים הסובלים ממחלות נפש חווים לעיתים קרובות חוסר תקווה. מטרת השיקום הפסיכו-סוציאלי היא להחדיר בהם אופטימיות לעתיד.
    • מיומן: מטרת שיקום נפשי מסוג זה היא לספק למטופלים את הכלים הדרושים להם כדי לנהל את חייהם בצורה מספקת. זה מכסה מיומנויות חברתיות, כישורים מקצועיים וכישורי חיים, בין היתר.
    • תמיכה: מומחי בריאות הנפש מסייעים לאנשים ביצירת מערכות יחסים וקשרים חברתיים בתוך הקהילה שלהם.

    יסודות השיקום הפסיכו-סוציאלי

    עבודתם של מומחי בריאות הנפש מונחית על ידי מספר רעיונות בסיסיים. במקום להתרכז רק במודל רפואי של טיפול, אלה עולים בקנה אחד עם מודל חברתי. מספר הנחיות כלליות להחלמה פסיכו-סוציאלית מורכבות מ:

    • למרות שלכל אחד יש דרישות ייחודיות, לכל אחד יש פוטנציאל שניתן לממש.
    • חשוב להדגיש את היכולות של האדם ולא את הסימפטומים שלו.
    • החלמה דורשת יותר תשומת לב להווה מאשר לעבר.
    • שירותים מקצועיים צריכים להינתן בסביבה טיפוסית ככל האפשר.

    הטיפולים לשיקום פסיכו-סוציאלי מגוונים. נקודת מבט זו מכירה בכך שמחלות נפש משפיעות על המערכות הביולוגיות, החברתיות והפסיכולוגיות. לא רק בריאות הנפש משפיעה על כל המערכות הללו, אלא שהן גם קשורות זו בזו. משהו שמשפיע על אזור אחד ישפיע בהכרח גם על אזורים אחרים. שיקום נפשי מאמץ ראיה של אדם שלם. טיפולי שיקום פסיכו-סוציאליים המדגישים אימון מיומנויות חברתיות וכישורי חיים יומיומיים עשויים להיות נחוצים עבור אדם עם מחלת נפש. עם זאת, הם עשויים לדרוש גם רפואה ופסיכותרפיה כחלק מהטיפול שלהם. בעוד שהשיקום מתרכז בתהליך ההחלמה והשילוב מחדש, תוכנית הטיפול מכוונת לתסמינים המיוחדים של הפרט. בבית מאזן רוח ים סניטי מתאימים את הטיפול באופן מותאם אישית לכל אדם.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support