contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    שיקום בקהילה שמחזיר את החיים למסלולם

    אף אחד לא חסין ב-100% מפני סיכונים כמו תאונות דרכים, תאונות במקום עבודה וכו'. פציעות מסוג זה עלולות להשפיע על מידת הניידות של האדם, להפריע לשגרת יומו ולהקשות עליו לבצע משימות פשוטות. לטראומה הפיזית שהמטופל חווה צפויה להיות גם השפעה שלילית על בריאותו הנפשית, מה שעלול לגרום לבעיות כמו דימוי עצמי נמוך, בידוד חברתי, התמכרות ועוד. אנשים עם מחלה זו זקוקים לסיוע משמעותי ממומחים מוסמכים. סוג התמיכה הפופולרי ביותר הוא שיקום בקהילה. בית מאזן רוח ים סניטי הוא אחד מבתי השיקום הטובים ביותר שיצא לכם לפגוש.

    מה כולל שיקום בקהילה?

    ניתן להגדיר שיקום בקהילה כשלב הטיפולי של החלמה ממגוון רחב של הפרעות. המטרה העיקרית היא לשפר את היכולות הפיזיות, המנטליות והקוגניטיביות של האדם על מנת להעלות את מידת האוטונומיה שלו. אם השיקום יצליח, ייתכן שהמטופל יקבל ירידה בתסמינים, שיפור מתקדם במצבו, ובסופו של דבר התאוששות מספקת כדי לא להזדקק לטיפול נוסף.

    היתרונות והחסרונות של מודלים שונים של שיקום בקהילה משתנים. גישה אחת היא שיקום בין תחומי, כמו אשפוז יום. בנוסף, ניתן להמשיך בשיקום "נקודתי", המתמקד בתחום מסוים בחיים. פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק עשויים להיכלל בקטגוריה זו. כאשר לפצוע יש דרגת תפקוד עצמאית מספיק גבוהה כדי שיוכל לחיות ולהתנהל בעצמו בבית, יכול להיות שניתן להתאים טיפול למצב הקיים.

    מודלים שונים של שיקום קהילתי

    התמחויות רפואיות רבות, שלכל אחת מהן הליך השיקום והבסיס הטיפולי שלה, יכולות לעשות חלק של שיקום בקהילה. הטיפול בפציעות אורטופדיות או הקשורות לספורט כנראה יהיה שונה באופן מהותי מזה של נפגעי שבץ או אלו עם ניוון שרירים. שירותי שיקום מגיעים גם בצורות שונות, כגון אלו לסובלים מבעיות נפשיות, בעיות נשימה או פגיעות מוחיות.

    בחירת טכניקת השיקום שתניב את התוצאות הטובות ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר אינה תמיד פשוטה. אחת התחנות החשובות בדרך להחלמה היא תוכנית שיקום קהילתית. לצד מודלים טיפוליים שונים וטיפולים רפואיים קונבנציונליים ומשלימים, שיקום בקהילה נותן מעטפת ומענה גם לתחום הרגשי והחברתי. בית מאזן רוח ים סניטי כאן לתת לכם את העטפת המלאה לכל הצרכים שלכם במהלך השיקום.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support