contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול משולב ומותאם לאנשים עם תחלואה כפולה

    אדם עשוי להזדקק לשירותיה של אשפוזית תחלואה כפולה אם הוא אובחן כבעל התמכרות לסמים והן במצב נפשי או רגשי ירוד. לדוגמה, אדם עם מספר בעיות נפשיות עשוי לסבול מהפרעות אכילה, הפרעה טורדנית כפייתית, דיכאון, חרדה ושימוש בסמים במקביל. מכיוון שהמחלה גורמת למספר סימפטומים להתבטא במוח בבת אחת, אבחון חולים עם סכיזופרניה יכול להיות מאתגר עבור פסיכיאטרים. כתוצאה מכך, השיטה כרוכה בשאלת המטופל, משפחתו וסביבתו הקרובה שאלות נוקבות. ככל שמתגלים יותר תסמינים, קל יותר לבצע אבחנה מדויקת ולשנות את מהלך הטיפול. בית מאזן רוח ים סניטי מציע את היכולת להתאים טיפול רפואי ופסיכולוגי לצרכיו הייחודיים של כל מטופל.

    מחלות נפש נפוצות המטופלות על ידי אשפוזית תחלואה כפולה

    פניה אל אשפוזית תחלואה כפולה נחוצה לעתים קרובות בעת התמודדות עם מחלת נפש ארוכת טווח ושימוש לרעה בסמים או אלכוהול כדי להפחית את ההשפעות המזיקות של התרופה או הסבל הרגשי שהיא גורמת. למשל, למשתמשי קנאביס יש סיכוי גבוה יותר לסבול ממצבים פסיכוטיים של חרדה או בעיות נפשיות אחרות. שכיחות מחלות הנפש נקשרה לשימוש רב וקבוע בקנאביס. בגלל השימוש הקבוע בו וההסתמכות הפסיכולוגית שהוא גורם, מדובר בתחלואה כפולה. יתר על כן, לא ברור אם קנאביס גורם למחלות נפש נוכחיות או שהוא רק פועל כטריגר להן, אבל שתי האפשרויות בהחלט קיימות. כ-25% מהאנשים הנאבקים בהתמכרות חווים גם הפרעת קשב. בהשוואה לאנשים ללא הפרעת קשב וריכוז, אנשים רבים עם הפרעת קשב וריכוז מתחילים להרגיש צורך בתרופות מוקדם יותר בחיים, ולכן בעלי סיכון רב יותר להתמכרות.

    אילו מרכיבים נכנסים לטיפול באדם עם שתי אבחנות?

    משטרי טיפול פרטניים מסופקים לחולים עם תחלואה כפולה, תוך התחשבות באינדיקציות ובתסמינים המיוחדים של כל מצב. לאחר אבחון מקיף, עשוי הרופא המטפל להתמקד בסימפטומים האישיים של המטופל ולתת טיפול מותאם. טיפול תרופתי, ייעוץ פסיכולוגי, השגחה יומיומית ותמיכה מאיש מקצוע מוסמך, ובמידת הצורך הפניה אל אשפוזית תחלואה כפולה. בשילוב עם טיפול רפואי, תמיכה רגשית היא שילוב יעיל מאוד שמניב בדרך כלל תוצאות מהירות כאשר הוא מנוהל בהנחיית פסיכולוג או איש מקצוע אחר בתחום בריאות הנפש. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא טיפול נפוץ בהפרעות התנהגותיות בחולים. CBT מלמד מטופלים לזהות דפוסי מחשבה והתנהגות מזיקים ולהחליף אותם בדפוסי בריאות יעילים ושימושיים יותר. ניתן ליצור קשר לפרטים נוספים על הנושא עם בית מאזן רוח ים סניטי.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support