contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    להתגבר ולהחלים בעזרת טיפול אישי וממוקד

    מדי שנה, מיליוני אנשים סובלים מהתעללות מינית. אם חוויתם התעללות מינית, ייתכן שאתם מתמודדים עם תסמינים כמו חרדה או דכאון. זה יכול להיות קשה לדעת לאן לפנות ואיזה טיפול בטראומה מינית לקבל, אם אתם מרגישים המומים או מתביישים. זכרו שאינכם אשמים בהתעללות המינית שעברתם, ובעזרת בית מאזן רוח ים סניטי אפשר להתחיל מחדש בטיפול ולקבל עזרה.

    התעללות מינית: מה זה?

    כל אינטראקציה מינית המתרחשת ללא הסכמה נחשבת לפגיעה מינית. התעללות מינית כוללת מעשים כמו מין אוראלי כפוי, אונס ומגע מיני לא רצוי. כמעט שליש מהגברים ולמעלה מ-50% מהנשים סבלו מהתעללות מינית לאורך חייהם. כאשר התעללות מינית מתרחשת, היא מתחילה בדרך כלל בגילאים צעירים. לדוגמה, רוב ניצולי האונס אמרו שהם נאנסו לראשונה כשהיו צעירים מגיל 25. כ-80% מהקורבנות של התעללות מינית מכירים את הפוגעים בהם. קורבנות התעללות מינית חווים לעתים קרובות התעללות בידי בני זוגם, קרובי משפחה או שכנים. כאשר המתעלל הוא בן משפחתו של הקורבן, הקורבן עשוי להרגיש פחד רב יותר לגבי הדיווח על ההתעללות.

    מהם התסמינים העיקריים של טראומה מינית?

    אנשים שחוו התעללות מינית עלולים לעבור שינויים רגשיים, פסיכולוגיים ופיזיים. למרות שכולם מגיבים אחרת, התסמינים הבאים מוזכרים בדרך כלל:

    • כאבי ראש
    • כאב בחזה
    • בעיות שינה וסיוטים
    • בעיות במערכת העיכול
    • אי נוחות מתמשכת
    • קשיים רגשיים כגון חרדה ודיכאון

    אם אלו אתגרים מתמודדים במהלך טיפול בטראומה מינית?

    במהלך טיפול בטראומה מינית המטופלים עלולים להיתקל באתגרים חברתיים ותרבותיים. יש סטיגמה לפגיעה מינית בחברות שונות. הקורבנות עשויים לחוש בושה עמוקה ולהתחיל לשאת בעצמם אחראיות למה שהם עברו. רגשות אלו עלולים למנוע מאנשים לחשוף את ההתעללות לאחרים. יתר על כן, ישנם אחרים שעלולים לנסות להניא קורבנות מלדווח על תקיפה מינית לרשויות אכיפת החוק או לצוות רפואי. תהליך הריפוי של אדם עשוי להימשך זמן רב יותר והטראומה עלולה להחמיר אם היא לא תטופל בזמן. ללא תמיכה חברתית מחברי הקהילה, אנשי מקצוע רפואיים, בני משפחה וחברים, ההחלמה הופכת לקשה הרבה יותר. כדי לא למנוע מעצמכם את החיים, צרו קשר עם בית מאזן רוח ים סניטי להתאמת טיפול בטראומה מינית.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support