contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    איזו חלופת אשפוז נחשבת לטובה ביותר?

    מחלקות אשפוז פסיכיאטריות מבצעות את עבודתן נאמנה אך קיימים מקרים בהם חלופות אשפוז במסגרת של בית מאזן משיגות תוצאות טובות לא פחות ואף טובות יותר. בית מאזן מספק מסגרת טיפולית תומכת תחת השגחה ללא אשפוז. השוהים בבית המאזן נדרשים להביע את הסכמתם לקבלת הטיפול, לנהוג על פי כללי המקום ולהתגורר במתחם הבית. בית מאזן רוח ים מהווה חלופה לאשפוז פסיכיאטרי בעבור נפגעי נפש (גילאי 18 ומעלה), צוות מקצועי ומסור מרכיב בעבור כל מטופל תכנית טיפולית בהתאמה אישית. שהייה בבית מאזן מאפשרת קבלת טיפול מכמה גורמים במקום אחד. האווירה הביתית הרגועה תורמת לתהליך ההחלמה.

    חלופות אשפוז במסגרת של בית מאזן

    הבית המאזן הופך לביתם של המטופלים למשך השהות כולה. המטופלים מתגוררים בבית תחת השגחה של צוות מטפל מסביב לשעון. סדר היום קבוע מראש כאשר לכל מטופל נקבעות חובות, זכויות, שעות טיפול, זמן חופשי. הטיפולים ניתנים בחלקם במתכונת פרטנית ובחלקם כמתכונת קבוצתית. בית מאזן מסוגל לאכלס 8-12 מטופלים, משך השהייה במקום נקבע בהתאם לתכנית הטיפול או על פי ההסכם עם הגורם המממן (קופת חולים, משרד הביטחון). נוכחות רצופה של צוות מטפל יחד עם אווירה נינוחה יאפשרו למטופל להתמקד בתהליך הטיפולי. הצוות המקצועי מורכב מפסיכיאטרים, תרפיסטים, אחים/אחיות, עובדים סוציאליים, מדריכים.

    מימון חלופות אשפוז פסיכיאטרי

    קופות החולים מממנות חלופות אשפוז פסיכיאטרי בכפוף להמלצת רופא מומחה. על מנת לשהות בבית מאזן דרך קופת חולים יש לקבל טופס 17. משרד הביטחון מממן גם כן חלופות אשפוז פסיכיאטרי עם דגש על בתים מאזנים במקרים בהם הפגיעה הנפשית היא תוצאה של השירות הצבאי. שהייה בבית מאזן מתאימה להלומי קרב ומצבים של פוסט טראומה. הצוות המקצועי בבית מאזן רוח-ים מתמחה בטיפול במקרים של פוסט טראומה והלם קרב. אם אתם סובלים מפגיעת נפש שמגבילה את התפקוד היומיומי שלכם או מונעת מכם לבצע פעולות מסוימות – מגיע לכם לקבל טיפול תומך. בית מאזן רוח-ים מציע חלופה לאשפוז פסיכיאטרי באווירה ביתית, נינוחה ורגועה, אל תמהרו לבחור באשפוז במחלקה סגורה במצבים בהם שהייה בבית מאזן מתאפשרת.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support