contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בתחושות של חרדה ופחד

    בהפרעות חרדה, פסיכיאטרים ופסיכותרפיסטים מתכוונים להפרעות נפשיות המתאפיינות בחרדה, פחד ופאניקה.

    הפרעות החרדה הנפוצות ביותר הן התקפי פאניקה, פוביות, הפרעת חרדה כללית והפרעת דיכאון. ראוי לציין כי מצב החרדה אופייני לכל האנשים הבריאים הנמצאים בסכנה או במצבי לחץ. במקרה זה, חרדה היא תגובה נורמלית, כמו, למשל, הטמפרטורה במהלך זיהום. וחרדה מתרחשת ללא סיבות חיצוניות. חוויות כואבות של אי נוחות פנימית גורמות לתחושת חרדה. טיפול בדיכאון וחרדה אלו הוא לרוב קשה, דורש זמן, יצירתיות והתמדה. בסינטי המומחים שלנו יודעים להתמודד עם בעיות אלו בעזרת שילוב של טיפולים נפשיים עם טיפולים תרופתיים.

    טיפול בדיכאון וחרדה – גישות בסיסיות  

    ברפואה קיימות שתי גישות עיקריות לטיפול בחרדה:

    פסיכותרפיה.

    טיפול תרופתי.

    למטרות טיפוליות, שיטות הרפיה פשוטות – שיחה מעודדת וחיוך ידידותי תורמים לשיפור מצבו של המטופל.

    ברוב המקרים תחושת הפחד והחרדה מתבטאת לא רק ברגשות, אלא גם בקוצר נשימה, דופק מהיר, קוצר נשימה, חולשה, סחרחורת, הזעה מוגברת ותכיפות במתן שתן. עם חרדה חזקה, כמו עם פחד פאניקה, התסמינים המצוינים מלווים בפחד מוות, תחושת אימה, אובדן שליטה על הגוף, ואפילו אי שפיות.

    הניסיון בנתינת טיפול בדיכאון וחרדה מוכיח כי ניתן לטפל בחרדה בצורה יעילה ככל האפשר רק בגישה משולבת הכוללת טיפול פסיכולוגי, פסיכותרפיה והשפעה חברתית וסביבתית. אבל השיטה העיקרית היא עדיין פסיכותרפיה. בארסנל המטפלים המקצועיים קיים ארסנל שלם של כלים, החל מפשוטים ועד מורכבים, המסוגלים לפתור את הקונפליקטים הפנימיים של המטופל.

    טיפול בתחושות דיכאון, חרדה ופחד

    רוב התוכניות הפסיכותרפויטיות בנויות על ההנחה שחרדה מבוססת על הגזמה של איום או על פרשנות שגויה של המצב של האדם עצמו. יחד עם זאת, או שיש הערכת יתר של הסכנה החיצונית, או שחוסר הערכה של היכולות של האדם עצמו להתמודד איתה.

    חולים רבים עם הפרעות חרדה סובלים מדיכאון. דיכאון וחרדה, שיש לטפל בהם באופן שיטתי, קשורים זה לזה, ולכן לרוב הם הולכים יד ביד. דיכאון מחמיר חרדה ולהיפך.

    תרופות המשמשות לטיפול בהפרעות אלו יכולות להיות ממכרות ויש להן תופעות לוואי, ולכן יש ליטול אותן רק לפי הוראות הרופא.

    לקביעת פגישת יועץ בסינטי תתקשרו 0774446794

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support