contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בטראומות – איך לחוות, להבין ולפתור את זה?

    טיפול בטראומות פסיכולוגיות דבר מורכב…. טראומה פסיכולוגית אינה בולטת לעין כמו פגיעה גופנית או מחלה, אך היא גם דורשת טיפול על מנת להחזיר אדם לחיים נורמליים. פסיכוטראומות שלא נרפאו גוררות מחלות פסיכוסומטיות ולוקחות את שמחת החיים ואת תחושת המלאות של ההוויה. והם גם מובילים למחלות של מערכת העיכול, הפרעות אנדוקריניות, לב וכלי דם ואפילו פתולוגיה אונקולוגית. מכה בעצבים היא תמיד מכה לגוף. אבל אנחנו שוכחים מזה… ואנו מקווים שהפסיכוטראומה תעבור במהרה מבלי להשאיר עקבות.

    מחלות פסיכוסומטיות אינן מתרחשות מיד, אלא רק לאחר זמן מה, אך הן מסוכנות בדיוק כמו המצב בו התקבלה הפסיכוטראומה. לכן יש לטפל בטראומה פסיכולוגית בזמן ולהתייחס אליה ברצינות.

    מרכז רוח ים Sanity  יכול לעזור לכם ומעניק טיפולים פסיכוסוציאליים, תרופתיים, טיפול בפוסט טראומה, הפרעות אישיות וטיפולים נפשיים נוספים. בקליניקה אנו דוגלים בשיטה של טיפול הוליסטי ומענקים תמיכה לא רק למטופלים (גם לאחר שהייה אצלנו) אלא גם למשפחה על מנת שתוכל לדעת להתמודד ולסייע לאדם הנמצא במצוקה נפשית.

     גורמים לטראומה פסיכולוגית

     נפש האדם בזמן קבלת פסיכוטראומה תופסת את המצב כקיצוני. במקרים מסוימים, זה באמת כך.

    עוצמת האירועים היא שיכולה להסיח את דעתו של אדם מחוויות, שכן היא דורשת ממנו פעולות ישירות כדי לשרוד. אולם, מאוחר יותר, כשהצרות נשארות מאחור, במצב של מנוחה, הנפש שוב ושוב מתחילה לשחזר חוויות דרמטיות. אז יש תסמונת פוסט טראומטית שאי אפשר להתעלם ממנה.

    הגורם לפסיכוטראומה יכול להיות מוות של אדם אהוב, גירושים או הפסקת מערכת יחסים עם אדם אהוב, אישור רשמי על אבחנה רצינית (סרטן, סוכרת, מחלות אוטואימוניות וכו'). קטגוריה נוספת של גורמים לטראומה פסיכולוגית קשורה לאובדן מקור הכנסה או נכסים מהותיים: פיטורים, קריסת עסק, גניבה או נזק לרכוש וכו'. לכן טיפול בטראומות בזמן וללא דיחוי חשוב כל כך.

    השלכות טראומה פסיכולוגית

    פסיכוטראומה שלא נרפאה, כמו כדור שלג, "מגודלת" בשכבות חדשות של אירועים ומצבים טראומטיים. הם קטנים, חסרי משמעות, וללא הטראומה הפסיכולוגית העיקרית, אפילו אדם לא היה שם לב אליהם. אבל, כשהם מונחים על הפסיכוטראומה העיקרית, הם יכולים להפוך למקור למצבים קליניים. הפרעת דחק פוסט טראומטית יכולה לתרום לבריאות לקויה, נסיגה מחיי חברה פעילים של אדם.

    מרגישים שאתם או בני משפחותיכם זקוקים לתמיכה נפשית וטיפול? צרו קשר אתנו – דרכי יצירת הקשר מפורטים באתר.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support