contact-us צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    איך להתמודד עם תחלואה כפולה של בן משפחה

    תחלואה כפולה היא מצב בו יש לאדם שתי אבחנות לפחות להפרעות רגשיות. בחלק מהמקרים מדובר בשני סוגים של הפרעות נפש ובמקרים אחרים בשילוב של הפרעת נפש עם התמכרות. סוגים נפוצים של תחלואות כפולות הם: דיכאון וחרדה, הפרעת אכילה יחד עם דיכאון, דיכאון יחד עם התמכרות לאלכוהול ועוד. אבחון מדויק של ההפרעה הנפשית הופך מאתגר יותר במצב של תחלואה כפולה. טיפול בתחלואה כפולה דורש צוות מיומן ומערכת טיפולית תומכת וכאן בדיוק נכנס לתמונה בית מאזן רוח-ים עם תכנית טיפולית שכוללת מגורים תחת השגחה. הצוות הטיפולי של בית רוח-ים מבטיח מענה מקיף במקום אחד, האווירה הרגועה ממקדת את המטופלים בתהליך הטיפולי ומשיגה תוצאות טובות במהרה.

    בניית תכנית טיפול בתחלואה כפולה

    הבסיס לתכנית טיפולית יעילה הוא אבחון מדויק. מצבים של תחלואה כפולה הופכים את האבחון ומורכב יותר. הסימפטומים של ההפרעות מופיעים במקביל ומקשים על האבחון. על טיפול בתחלואה כפולה להתייחס לשתי ההפרעות ולכלול בהתאם לצורך כמה סוגים של טיפולים. ההצלחה של הטיפול מחייבת אבחון מדויק, ייתכן ויהיה צורך במקרים מסוימים באבחון חוזר. יש להתאים לכל מטופל תכנית טיפולית מדויקת עם מענה פסיכותרפי, מעקב של פסיכיאטר, טיפול רגשי, הדרכה, השגחה, טיפולים משלימים, הכוונה לאורח חיים בריא, פעילויות חברתיות.

    בעיית התמכרות כתחלואה כפולה

    מצב של תחלואה כפולה מתייחס גם למקרים של התמכרות לשני מושאים או יותר במקביל. בעולם ההתמכרויות קיימים מקרים רבים בהם קיימת יותר מהתמכרות אחת בתוספת קשיים רגשיים. טיפול בתחלואה כפולה ידרוש מעורבות אינטנסיבית של אנשי מקצוע ויכולת של המטופל להתמקד אך ורק בתהליך הטיפולי. הרחקה של המטופל מסביבת המגורים חיונית למטרת גמילה. שילובים נפוצים של תחלואה כפולה בתחום ההתמכרויות הם: אלכוהול וסמים, בעיית הימורים יחד עם אלכוהול. התמכרויות הן ברוב המקרים תוצר של קשיים רגשיים, טיפול בתחלואה כפולה כזו דורש גם מענה רגשי וגם גמילה.

    היכן כדאי לטפל במצבים של תחלואה כפולה?

    בית מאזן הוא המקום בו המטופלים מתנתקים מסביבת המגורים המוכרת שלהם לטובת הטיפול. הבית המאזן מבטיח סביבה טיפולית רגועה וביתית עם השגחה וליווי צמוד של צוות טיפולי. בית רוח-ים מעניק למטופלים סביבה בטוחה כבסיס לטיפול אפקטיבי, חייגו עכשיו לפרטים נוספים.

    אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support